Eva Tgersen lederpris 2011.1

Torsdag den 19. april mødte en 6-7 husmødre op til Egedal Kommunes uddeling af Kultur- og Lederpris 2011, idet HMU havde indstillet Eva til Lederprisen. Eva fik desværre ikke prisen, men selve indstillingen fra Husmødrene er flot. Det var Aase Sonne, der på vegne af HMU havde indstillet Eva:

"I Stenløse Badminton Klub (SBK70) kan Husmorafdelingen (HMU) i år fejre 38 års fødselsdag. Eva har været formand for HMU og udført et kæmpearbejde i mere end 25 år for de mange aktive spillende husmødre og senere for de mænd, der nu også har mulighed for at spille i HMU. I 1985 kom der yderligere en pensionistafdeling til, som også hører under HMU og Eva.

De mange timer, som Eva har brugt på HMU kan ikke gøres op. Som formand har Eva lagt en god bund for det herlige sociale liv, der også er i afdelingen. Udover badmintonspillet er der blevet arrangeret besøg på Det Kgl. Teater og Operaen m.v. Eva har arrangeret Hjertemassage/-starterkursus og ydermere fået Tryg-fonden til at donere en hjerteundervisningsdukke til hver af deltagerne.

Ved venskabskampe og særlige arrangementer er det blevet en tradition at der bliver lavet stegte sild, ribbensteg og hjemmebagt kage. Vi er derfor blevet ret populære i andre klubber, som nok har ”finere” forhold som cafeteria m.v., men ikke kan slå vores fællesskab på balkonen, som kommer ikke af sig selv. Eva og hendes fantastiske udvalg fortjener stor ros og kæmpe tak for indsatsen.

For et par år siden var HMU til spillernes store skræk ved at miste den spilletid i hallen, som de havde haft fra hallens fødsel. Eva kæmpede, forhandlede og lykkedes med at få torsdag eftermiddag frigjort fra skolen. Også det kostede mange timer. Men HMU spillere og pensionister åndede lettede op og var formanden dybt taknemmelig for indsatsen og nyder fortsat badmintonspillet og fællesskabet torsdag eftermiddag.

Det lille køkken indrettet i et tidligere baderum trængte til renovering. Eva hørte om et næsten nyt køkken, der skulle nedtages et sted. Mod hjælp til dette fik vi køkkenet gratis, og Eva fik engageret flere af de fingerfærdige mænd, der spiller i HMU. De satte køkkenet op i baderummet, og dette er nu til stor glæde for de mange brugere i hallen.

Foruden at være en travl HMU formand har Eva også et job - tidligere 32 timer om ugen (der skulle jo være en dag til badminton), men nu på færre timer.

Er der noget at sige til, at Eva netop har fået 2 nye knæ? Hun har virkelig slidt i det og arbejdet til glæde for en række mennesker og fortjener en stor anerkendelse – nemlig Egedal Kommunes Lederpris."

Senest opdateret: Torsdag, 15. august 2013 13:55