HMU-frokost 2015

Så nu hang listen igen på opslagstavlen i hallen. Husmorfrokosten! Ja, afbud kunne man jo nok ikke være bekendt at sende. Maden er nok elendig, og ingen af Udvalgets medlemmer er ikke særlig festlige, og hende der, vil jeg altså ikke sidde ved siden af. Hende der siger ikke et ord, osv.

I en anden klub kunne det måske have været sådan. Næh, men ikke hos os. På nær en enkelt ferierejsende og to, som desværre var syge, så var vi der alle sammen tirsdag 12. maj kl. 12. Efterhånden som vi ankom, blev der krammet, som var det flere måneder siden, at vi sidst var sammen. Mange forskellige parfumer blev udvekslet, forårsgarderober - nye som gamle - blev luftet i dagens anledning. Jeg var "ren og pæn", som min mor ville have sagt. Støjniveauet steg og steg til de sædvanlige højder, hvor vi næsten ikke kunne høre noget. Men den festlige stemning var der straks.

Smart bordplan, hvor vi skulle trække et kort og finde makkeren i forskellige genre. Vi havde bl.a. Margrethe (nej ikke Margrethe Christiansen) og prinsgemalen Henrik, Frederik og Mary, Silas og Johannes m.fl. - jeg var heldig og blev Gøg! fandt min Gokke. Rigtig sjovt.

Udvalget - Birgit Sch., Gunver, IngeLise, Aase B., Susanne og Rudi havde sørget for meget lækker mad. Først en dejlig fiske"bolle" med rejer og dressing fra tag-selv-bordet og på de små frokosttallerkener placeret samme sted. Jeg startede med at tage den forkerte tallerken - er ikke vant til fremmede forhold! Men et af udvalgets medlemmer hjalp straks med en stor tallerken efter at have set mit grædefærdige ansigt. Tak.

Så blev vi afbrudt! Hold da op nogle skønne mænd, der dukkede op efter Peters forespørgsel, om vi ville underholdes. Det blev vi sandelig! Akkompagneret af Poul Erik på guitar, Jens på el-mundharmonika - begge med smarte sangerkasketter og Hardy på klarinet sang Benny, Werner, Otto, Tage og Peter en hyldestsang til os piger og uddelte en rose til os alle, fordi vi "er så søde". Ikke et øje var tørt. Tusinde tak. Den optagede film vil kunne ses på You Tube, klubbens hjemmeside og vil på filmfestivalen i Cannes på bedste vis repræsentere det skandinaviske bidrag.

Hovedretten - lækker tomatsalat med oliven, broccolisalat, flere forskellige slags kartofler, rødt oksekød og indbagt mørbrad var en rigtig "sællert". Jeg så beundrende på 3.gangsspiserne.

Der blev skålet, sunget omdelte sange og en drikkevise eller to blev det også til. Rudi havde forfattet en rigtig god og aktuel sang, som vi skrålede med på. Vi vil se din digteråre Rudi - uanset hvor den sidder!

Lækker dessert i form af friskskåret frugt med is. Her blev jeg 3.gangsspiser må jeg tilstå - elsker is.

Rudi overrakte under store klapsalver gave fra os alle til fælles hygge for HMU-udvalget Eva, Annie, Marianne, Birthe, Jonna og Musse som tak for deres store arbejde i løbet af året. Desværre måtte vi undvære Birthe, som lå syg med influenza. Jonna L. fratrådte udvalget og fik gave for sin indsats, og nyvalgt blev Anette, som også modtog årets HMU-pokal skænket af La Strada. Stort tillykke.

Et andet lille job, som Rudi varetog, var at udnævne næste års festudvalg. Og vinderne er:
Lene, Anne Lise og Sonja H. Hvor heldig kan man være?

Mangen en lækker sild har måttet lade livet og endt med at blive stegt af Erling, hvilket blev belønnet med en flaske cognac, som Eva måtte bringe hjem som tak for indsatsen.

Sonja J. var den flotte sponsor af lækre Spangsberg flødeboller og Bailey, og det bare fordi hun har fødselsdag den 15. Deila overrakte fødselsdagsgave, og vi sang fødselsdagssang og råbte hurra. Tillykke, tillykke, tillykke …….. op til 70.

Ups! Så gik strømmen. Udvalget var i kattepine, for vi var begyndt at synge kaffesange. Kaffemaskiner og opvaskemaskinen virkede ikke. Lyset på det ene toilet var også røget. Jonna B. troede, at vi slukkede ”for hende” med vilje. Gode råd var dyre. Fat i Peter, som fik fat i elektrikeren, der efter tjek af dit og dut, fik strømmen tilbage. Så kom kaffen, og opvaskemaskinen blev sat i gang.

Bente havde som sædvanligt fået samlet en masse dejlige gaver fra de gavmilde forretninger i centeret til amerikansk lotteri og fik for anstrengelserne overrakt en flaske vin og en flot buket blomster (hvad andet?) af festudvalget og klapsalver fra os alle. Tænk, hun har faktisk 25 års jubilæum i at indsamle gaver. Flot, flot.

Så blev der solgt lodder – 10 stk. for en halvtredser. Der var flotte præmier, Eva gaflede en kaffemaskine, jeg scorede en spegepølse, og sådan kunne vi blive ved. Tak til giverne.

Tiden gik alt for hurtigt – jeg tror, at festudvalget var trætte – ret meget kan de ikke have nået at sidde ned. Sidst på eftermiddagen begyndte de første deltagere så småt at forlade lokalet, og flere chauffører kom og hentede de piger, der ikke var i stand til at køre selv …………….. fordi de havde glemt deres kørekort hjemme!!

En lille hård kerne var tilbage og rykkede sammen ved midterbordet og hyggede sig, mens udvalget gik og ryddede op. Dagen og de allerede hjemkørte blev selvfølgelig diskuteret, flere mænd dukkede op for at hente, men blev bænket med et enkelt glas.

Det er ikke nogen skam at gå, når man bliver smidt ud! Spøg til side, udvalget var meget tålmodige, men glade, da vi gik. Det var så min oplevelse af dagen.

Jeg er sikker på, at der fra os alle skal lyde:

TAK FOR EN DEJLIG DAG – DET HAVDE I GJORT RIGTIG GODT.

Aase S

"Link til billeder fra dagen"