Stenløse Badminton Klub 1970

Formandsberetning 2018/19

1. halvår, sæson 2018/2019
Man kan vist roligt sige, at sæsonen er godt i gang. Vi har allerede rundet både jul og nytår, og er faktisk gået ind i den sidste halvdel af sæsonen.

Første halvår af denne sæson er gået rigtig godt. Vores arrangementer er gået godt. Blandt andet kan man med rette fremhæve ungdomsafdelingens første turnering i rigtig mange år: 128 tilmeldte spillere betød 251 kampe fordelt over to dage i en weekend i november, og det var fantastisk at se, hvordan frivillige fra hele klubben hjalp med at løfte opgaven. Der er allerede ansøgt om at afholde endnu en ungdomsturnering i den kommende sæson, og vi håber, at det kan blive en tilbagevendende begivenhed, som er med til at sætte klubben på landkortet.

For klubbens seniorhold går det også rigtig fornuftigt, og i seniorafdelingen ligger 1. holdet i oprykningsspillet og skal kæmpe om at rykke op i Sjællandsserien. Ligeledes i Serie 1 finder vi 2. holdet, som dog er kommet i nedrykningsspillet, men der kæmpes benhårdt for, at holdet bliver i samme serie næste år. For 3. holdet ser det ud til, at man kan blive i Serie 2, og for 4. holdet i Serie 3 handler det om, at flest muligt af afdelingens spillere har mulighed for at komme ud og spille holdkampe. Det er en rigtig god chance for klubbens ældste ungdomsspillere for at samle sig noget erfaring inden man for alvor rykker op i seniorafdelingen. I det hele taget er det, for at være ærlig, lidt vildt, at klubben har fire seniorhold. Uden at kunne sætte et præcist årstal på, så er det ganske mange år siden seniorafdelingen sidst har haft så mange aktive spillere, og det er fantastisk at se, hvordan afdelingen vokser.

Bankospillet i november var igen i år en succes! Næsten 100 glade deltagere var mødt op på Ølstykke Bibliotek og bidrog til den sædvanlige gode stemning og atmosfære - og arrangørerne lader en stor tak gå ud til de frivillige, der hjalp med opsætning og afvikling, samt til butikker fra ølstykke, Egedal Centret, Højagergaard og de personlige gavegivere.

I den kommende tid sætter vi fokus på et par ting; der er ved at blive nedsat et nyt sponsorudvalg i klubben, eftersom dette arbejde langsomt er gået i stå, og vi glæder os til at samle inspiration og gode ideer fra de frivillige, der indtil nu har meldt sig. På længere sigt at der ved at blive udarbejdet en vision for klubben, som skal strømline, blandt andet, hvad vi arbejder hen imod, og hvordan vi som klub gerne vil være og fremstå.

Årets Klubmesterskaber samt SBK Open afvikles i år d. 27. april. De indledende kampe vil blive spillet i ugen op til for senior- og motionistspilleres vedkommende - med mulighed for kampe både tirsdag, onsdag og torsdag - mens ungdomsafdelingen vil melde særskilt ud, hvordan deres kampe afvikles. Fælles er det dog, at alle finaler og hele SBK Open foregår lørdag d. 27. april, og vi håber at se rigtig mange deltagere. Nye som gamle.

Generalforsamlingen holdes i Mødelokale 1 (tidligere "64'eren") tirsdag d. 30. april kl. 18.00.

Slutteligt vil jeg gerne sige foreløbigt tak for en god første halvdel af sæsonen, og jeg ser meget frem til den sidste halvdel, som jeg er sikker på vil byde på ligeså mange gode oplevelser for alle vores spillere.

Bestyrelsesformand
Christian Wennergren Kruse