MSU Eliteholdet vinder guld ved LM for hold
MSU Arrangementer

Efter en spændende sæson, hvor Eliteholdet vandt den bedste motionistrække i 4+4 - blev vi inviteret til Fredericia

den 13-14 april 2013 for at kæmpe med om Landsmesterkabet.

Lørdag morgen kl. 7.15 drog 8 spillere fra Stenløse afsted mod det jyske for at kæmpe om at hive guld hjem til SBK70.

Vi stillede med det faste hold bestående af Dorte Christensen, Jane Nielsen, Anne Mette Svendsen, Signe Sonne, Anders Husum,

Tommy Christensen, René jensen og Palle Jensen - Så vi var i stærkeste opstilling.

Turneringsledelsen havde smart nok valgt at vi spillede de 4 mix-doubler om lørdagen, og de 4 rene doubler søndag

- nok for at holde spændingen til det sidste.

Vi kom i pulje med nogle gamle kendinge fra Frederiksværk og Frederikssund, og så Bjæverskov som vi intet kendte til.

Vi lagde ud med Frederiksværk, som vi havde tabt til i holdturneringen - så vi var en smule spændte på om vi kunne få revanche for nederlaget til dem.

Efter nogle spændende og meget tætte mix-doubler endte den 2-2 om lørdagen, så spændingen i den kamp var intakt til vi skulle forsætte søndag.

Derefter var det Frederikssund, som vi lidt overraskende slog stort i holdturneringen. Det viste sig at være en overkommelig opgave for os.

efter Mix-doublerne stod den 4-0 til Stenløse, hvilket vi var svært tilfredse med.

Så var det til sidst Bjæverskov, som vi intet kendte til - men der var 100% fokus i de kampe, så vi sluttede med at den stod 4-0 til Stenløse da vi var færdige med første halvdel af holdkampen. Så vi havde svært ved at få armene ned efter lørdagens kampe, det var bedre end vi havde forventet - og nu kunne vi selv afgøre hvor guldet skulle lande.

Efter lørdagens kampe tog vi retur til Hotel Postgaarden, hvor vi havde booket værelser, for at gøre os klar til fællesspisning og fest med ca. 350 mennesker senere. Efter en super hyggelig aften tog vi hjem til hotellet omkring midnat, tror vi alle var ret fokuseret på at vi skulle hive guldet hjem søndag - så ingen faldt i til festen - det lod vi de andre om den aftenEvil.

Søndag morgen/nat ringede vækkeuret kl. 6.30... Fælles morgenmad med holdet, og så afsted til hallen hvor det sidste slag skulle stå.

Turneringen startede op søndag morgen kl. 8.00, og vi skulle starte med det vi så som nøglekampen - nemlig kampen mod Frederiksværk.

Efter 2-2 lørdag var kampen helt åben, men efter at vores piger havde været på banen stod den 4-2 til Stenløse, så skulle herrerne bare tage en af de to sidste kampe. Det valgte Palle og jeg at lade de andre herrer gøre, naturligvis for at stive deres selvtillid af til de kommende kampe. Slut resultat 5-3 til Stenløse, og smilet bredte sig efterhånden i truppen.

Så var det Frederikssund, hvor vi allerede førte 4-0. Vi vidste at de har nogle ret stærke piger, og deres svage led er herre siden. Da kampen var overstået stod der 7-1 på lystavlen til Stenløse - Nu var var vi ret tæt på

Sidste kamp var Bjæverskov, hvor vi ligeledes førte 4-0 fra lørdagens kampe. Efter de to damekampe stod den 6-0 til Stenløse, og guldet var hjemme. men vi skulle jo også have herrerne ud i deres sidste kamp. Igen trak Tommy og Anders modstandernes svageste herredouble, og vandt overlegent i ny rekord tid - Mens Palle og jeg måtte ud i en lang spændende kamp, og i rent sportmanship lod vi selvfølgelig Bjæverskov tage hjem med en lille sejr som et plaster på såret. Slut resultat 7-1 til Stenløse.

Efter stående ovationer, og en velfortjent fad/bad øl var det en flok trætte, stolte og lidt stille trup der kørte retur mod vante omgivelser i Egedal.

Tak for en super oplevelse

/ René