HMU frokost 2018

Efter at have modtaget en indkaldelse, fra "grænseløse læger", så oprandt dagen, vi alle havde ventet på. Med angst og bæven, mødte vi op på feltlazarettet, hvor to meget stressede læger modtog os. Måske havde det været en god ide, at indkalde os i intervaller, så køen ikke blev så lang. Jeg tror at sekretæren havde givet op, for de to læger skulle både indskrive os, krydse os af, samtidig med at de skulle passe telefonerne. Efter indskrivning fik vi alle sammen, noget blåt medicin, og en stor blå pille, og fik besked på at sætte os i venteværelset. Efter nogen tid, blev vi mødt af en anden læge, som bød os velkommen, og bad os om at tage medicinen, og pillen, med det resultat at vi alle sammen fik blå tunger. Nu kom der to andre læger, der råbte os op, og gav os en oppustet blå handske og en tandstik.
og så skulle vi selv find vores "afdeling".
HMU-Frokost-2018

HMU-Frokost-2018 Endnu engang blev vi budt velkommen, og fik at vide at vi skulle teste sygehusmaden, der bestod af, cremet tunmousse med tilbehør, dernæst lækker kylling, og kalvekød med diverse tilbehør, og afslutningsvis et glas med kage/vanillecreme/rabarberkompot. Maden, som var meget vellykket, blev godkendt, måske skyldes det, at vi fik vin og øl til. Mellem forretten og hovedretten, skulle vi patienter muntres lidt op, så der kom fire musikanter, med tilhørende kor, og sang opmuntrende sange for os, og det havde en fantastisk virkning på helbredet. Så var det kaffetid, og tid til taler. Anniei roste Eva på egne, og på udvalgets vegne, som gave fik hun en fil, til at fjerne de hårde kanter, hvis sådanne opstår.

Anni e stod også for uddeling af husmorpokalen, som nu bliver sponsoreret af HMU-afdelingen, som gik til Gunver, på grund af hendes mange år i klubben, hendes dejlige væsen, væremåde, lidt fest abe attitude, men vi tror dog mest det var for hendes fantastiske badehætte anno 1920 - som hun brugte i tidernes morgen.

I år var der desværre ingen sponsorgaver, så derfor heller ikke noget lotteri, hvilket er noget skidt, så kommer der jo ikke nogen penge i kassen, til de næste arrangementer, derfor bad Kirsten G os alle lægge hovederne i blød, så vi kunne finde en måde at skaffe penge på. Kirsten G havde dog en lille leg i ærmet, som kunne give et lille tilskud. Vi skulle købe kort for en tyver, 13 kort til hver, og så blev der ellers spillet. Kirsten G råbte kortene op, f.eks. klør 7, og alle med en klør 7, skulle vende kortet om og så fremdeles kørte det, til en havde vendt alle sine kort. Vi spillede tre spil, og sjovt nok, var der tre fine præmier. Birthe J - Deila og Lena var de heldige vinder.

Anni S.C. kom tilbage til den mere alvorlige del, hvor der skulle vælges to nye til frokostudvalget. Det gibbede i os alle sammen, men vi "slap" i år, for der blev valgt to, som ikke var til stede. Moralen må være: "Bliv aldrig væk"

Vi har sidenhen fået tilsagn fra de nye medlemmer af frokostudvalget - så det ser sådan ud nu Anni Saaby - Kirsten Gutton - Birgit Rasmussen - Tove Strejby - Hanne von der Recke og Lizzie Søby.
HMU-Frokost-2018

HMU-Frokost-2018 Eva ville have uddelt kampkrus, men modtagerne var ikke til stede. Samme Eva takkede sit udvalg for et godt samarbejde med en fl. til hver.

Til sidst legede vi "strudseleg", den stod Anni e H. for. Hun prøvede i flere minutter, at få en til at skrive referat, det var så her vi alle sammen stak hovedet i busken. Desværre stak jeg hovedet for tidligt frem, og måtte påtage mig opgaven.

Det var som sædvanlig en fantastisk dag i et dejligt selskab, og jeg vil godt sige en stor tak til alle de læger, der fik kureret os og fik os i godt humør.

Referent: Birgit Schmidt den 17.maj 2018

"Link til billeder fra dagen"