Vores HMU afslutningsfrokost 19. maj 2016

Ikke til at forstå, at der er gået et år siden sidst. Og nu sidder jeg her og skal skrive lidt om dagen. "Du er så god til det" - tænk, at jeg igen falder for det. Men det gjorde jeg. Smiger er jo en slags benzin (selv om man godt kan gennemskue meningen).

Altså 19. maj kl. 12 var mødetidspunktet i Veksø i fælleslokalet Korshøj - igen formidlet gennem Peter Mosby - tak Peter. Vi kom dryssende lidt efter lidt - vi deltog næsten alle sammen, men måtte desværre undvære et par stykker.

Dejlig velkomstdrik brød isen, så alle vi generte piger turde tale sammen! Støjniveauet steg, og vi gik udenfor i solen, som også ville være med. Det officielle billede blev taget ved samme lejlighed - "de små forrest - de store bagest" (jeg strakte mig godt og kunne bibeholde min plads bagved).

Vi skulle så finde vores borddame. Det blev gjort med halve hjerter i forskelligt klippede modeller, og tallet på den ene halvdel markerede pladsen ved bordet. Jeg var heldig til begge sider - hvordan de havde det, ved jeg (u)heldigvis? ikke.

Udvalget - Anne Lise, Lene, Rudi, Aase B., Susanne og Sonja H. havde sørget for dejlig mad i form af buffet fra "et sted i Frederikssund" anbefalet af Sonja, som desværre ikke har kunnet være så meget med i planlægningen og desværre også måtte melde afbud til frokosten pga. sygdom. øv. Lækre salater, hane og laks var blandt lækkerierne, og til dessert var der dejlig frugt. Vi må have kunnet lide det, for fadene bar kraftige spor af hærgen. Kaffe med Bailey og slik fuldendte spisningen.

Under maden kom "vores drenge" på besøg - Otto, Tage, Peter, Jens på mundharmonika og Werner med forårshatte sang, så vi blev bløde i knæene, og Erling (uden hat - for den tog lyden!) spillede til - tænk han havde lyddæmper på sammen med os!

HMU-udvalget blev igen som særdeles fortjent hyldet og fik overrakt "gå-i-byen-kort". Eva og Annie fejrede sølvbryllup og fik hver en lille dims til en kæde eller et armbånd i form af to snoede ketsjere. Eva takkede sit udvalg for godt samarbejde - et samarbejde, som vi andre kan nyde godt af.

Særligt ihærdige spillere fik overrakt krus for mange kampe fra 100 til 700 - vi klappede mere og så beundrende på de nedslidte spillere.

Årets spiller blev Jonna B. Hun har gjort et stort arbejde for klubben, spillet en million kampe, spillet selv om hun var dopet, og selv om hun allerede havde fået Ege-pokalen for år tilbage, fik hun nyt bæger til pokalskabet. Tillykke, tillykke.

Udover de sædvanlige genbrugssange havde Rudi igen i år forfattet en god sang. Sidste år opfordrede jeg hende til at vise os sin digteråre, uanset hvor den sad. Jeg har ikke set den endnu!!! selv om jeg ser Rudi i bad hver mandag aften.

3 frokostudvalgsmedlemmer havde aftjent deres værnepligt, og 3 andre skulle udpeges. Vi vidste jo godt, at de nye ankomne ville blive udpeget. Sådan var det jo gået for os andre. Men nej, der blev vi overraskede:
Det blev Inger D. Nielsen, Sonja J. og Mona, der blev de heldige. Tillykke, tillykke.

Amerikansk lotteri skulle der jo heller ikke mangle. Bente Blomster havde igen været rundt i centrets butikker og truet dem til at udlevere mange fine præmier. 5 farver - 5 kr. pr. lod. og 10 for en 50'er. Nogle var ubeskedne nok til at gafle flere gevinster. De to lykkens gudinder trak og trak (fy!), og jeg klagede min nød - ingen gevinster. Tårerne stod i mine øjne - jeg var tæt på sammenbrud. Nr. 55 i den blågrå serie reddede min dag. Gevinsten var en spegepølse, hvilket jeg også vandt sidste år. Men det er gået tilbage for mig, for et år vandt jeg 3 stk. Mine søde borddamer havde medlidenhed med mig og donerede hhv. et par løbesokker og en 3-delt skål. Jeg tørrede øjnene og var glad igen.

Snakken gik, og der blev skålet for det ene og for det andet.
Det er utrolig så hurtigt, tiden gik. Pludselig begyndte afhentningen, og vi måtte rykke mere og mere sammen ved ét bord for at nå hinanden. Det var et hyggeligt sjattegilde, og slikskålene blev også tømt. Udvalget vaskede op og ryddede op, så der var pænt, så vidt jeg kunne se, inden jeg også blev afhentet.

Vores HMU er altså noget særligt. Sikken en dejlig dag, vi havde sammen. Stor tak til festudvalget for deres indsats - hurra hurra hurra - og en rigtig dejlig sommer til os alle.

Det var så mit indtryk af HMU-frokosten.
Kærlig hilsen
Aase S