HMU's Juleafslutning 2015

En lille en til halsen og et velkommen til HMU's Juleafslutning, hvor der igen i år skulle spilles om den store gevinst. Alle blev delt op i fire hold, de skulle spille 3 x 10 minutter. Igen i år var det Udvalget som på forhånd aftalte, at det hold som fik færrest point skulle have gevinsten - det tabende "Rødt Hold" løb med de dejlige flasker rødvin. Ja sådan kan det gå når det er julenisserne der bestemmer - vinen smagte dejligt.

Efter spillet blev alle 65 deltagere bænket til et dejligt måltid mad og lidt drikkelse, fadene blev hurtigt tømt efter de hårde kampe. Gode julesange skulle også synges og et festligt indslag, hvor alle deltagere på nær (Musse, Eva, Marianne og Birthe), havde indsamlet et pænt beløb til fire flotte julekurve, som tak for pigernes rengøring af køkkenet - efter os drenge endnu engang havde svinet "lidt" til ved diverse montager af køkken- elementer, maling og reparation af gulvet.

Pigerne blev klædt ud som rigtige vaskepiger med spand, kost og klud samt hovedbeklædning, derefter sang alle med på Heksedansen med lidt ændret tekst, sangen blev akkompagneret af Jens, Hardy og Poul Erik samt koret bestående af Benny, Peter og Erling. Selve indslaget gjorde stor lykke - der blev klappet og råbt HURRA - til ære for arrangørerne og rengøringspigerne.

Så var det om at få købt et par amerikanske lodder inden lodtrækningen gik i gang. Stor spænding hos alle om hvem der skulle løbe med en af de meget flotte præmier.

1.præmie - HolmeGaard - 2 stk. julesnapseglas og 2 stk. julekrus
2. præmie - Stor kurv med stedmorblomster
3. præmie - Glasholder i buet glas til 3 stk. fyrfadslys
4. præmie - Julestjerne i en skål
5. præmie - 2 glashjerter m/ledlys
6. præmie - Flotte hjemmelavede nisser
En stor tak til Gerly for hendes meget flotte håndstrikkede nissebørn, dem var der stor rift om.

En stor tak og flasker blev givet til Gerly for nissedukkerne - til Torben for hans store hjælp i det nye køkken og til Connie og Flemming for supplerende køkkenelementer.

Køkkenpigerne og køkkenchef Musse - sørgede endnu engang for et dejligt frokost arrangement - de glemte selvfølgelig ikke dem - der ikke havde lyst til sild - de fik en flot tallerken med tunmousse . I skal have tak for jeres store indsats.

Lidt uden for dagens begivenheder - skal Banko-udvalget og deres hjælpere have en stor tak for det arbejde der var lagt i årets Bankospil som desværre måtte aflyses, eftersom hele landet sneede inde og det ikke var muligt og sikkert at bevæge sig udendørs den dag.

Mange tak til HMU-Udvalget for et dejligt Julearrangement der havde så stor en tilslutning.

Der blev taget en del billeder, de lægges også ved referatet.

God JUL og et godt NYTÅR til alle

Fra referent Werner