Kampreferat - Stenløse - Måløv d.14 nov 2015

Lørdag den 14. november mødte Stenløses 1. hold Måløvs 1. hold i en ultimativ topkamp. Begge hold lå henholdsvis på første- og andenpladsen i den indbyrdes pulje, så der var masser at kæmpe for.

De to mixdoubler blev skudt først i gang og samtidig 1. og 2. damesingle. 1. mixdouble, som bestod af Lars og Mette, stod overfor nogle garvede modstandere der ikke gav så let op. Efter 3 tandtrækkende tætte sæt med cifrene 21-19 19-21 21-19 snuppede Lars og Mette endelig sejren.

Mindre spændende blev det ikke i 2. mixdouble hvor Mathias og Isabella fik hevet en nervepirrende tæt kamp hjem. De vandt i to sæt med cifrene 23-21 24-22.

Selvom Julie og Kathrine også stod overfor to svære modstandere i deres singler, vandt de dem dog med lidt mere overbevisende cifre.

Efter en hård men velspillet første runde stod det 4-0 til Stenløse. Det var en god start og stemningen i hallen matchede. 2. runde blev sat i gang med 1. herresingle hvor Christian skulle i aktion. Desværre bød første sæt på en del problemer, og da Måløvs herre havde en lidt anderledes spillestil gjorde det det ikke just nemmere for Christian. Andet sæt gik dog bedre, men det var uheldigvis ikke nok til at vinde kampen. Måløv havde dermed fået deres første sejr.

Så kom Allan på banen i 2. herresingle. Det blev til endnu 3 lange sæt, men til sidst kunne Allan endelig løbe afsted med sejren. I 3. herresingle var den en ren Michael mod Michael. Der blev kæmpet brav men efter en til 3-sætter endte cifrene 25-23 13-21 22-20 i Måløvs favør.

Emil, der spillede 4. herresingle, virkede til at have godt styr på sin modstander efter at have vundet første sæt 21-12. Men der skulle vise sige at være mere spræl i Måløv-spilleren, der nåede helt op på 24 point inden Emil afsluttede andet sæt og dermed kampen.

Så var det ved at være double-tid igen og nu skulle Julie og Mette på banen. 1 sæt blev trukket ud til endnu en gyser, heldigvis blev det Mette og Julie der vandt sidste bold. Andet sæt gik som smurt, hvor Måløv kun blev benådet med 7 point.

2. damedouble vandt også overbevisende i første sæt, men anden og tredje sæt så dog ikke så positive ud. Efter at have kæmpet så godt de kunne måtte Kathrine og Isabella dog takke for kampen, uden sejr.

Da det var tid til 1. herredouble, bestående af Christian og Lars, stod det klart at Lars, grundet smerte i brystet og adskillige hedeture, ikke kunne spille. Lars blev heldigvis hurtigt kørt på hospitalet hvor han nu er i bedring. 1. herredouble blev så desværre en walkover til Måløv og stillingen var nu 7-4.

Altså var der kun brug for en sejr mere for at Stenløse kunne få de eftertragtede 3 point til puljen. Det afhang nu af de 2 sidste kampe; 2. og 3. herredoublen. Michael og Allan i 2. herredoublen nåede desværre ikke helt deres topniveau, selvom de kæmpede for det.

Emil og Mathias fik i første sæt ikke 100% styr på deres modstandere, men det var ikke meget der manglede, ikke mere end blot 2 point. Andet sæt blev der dog fyret godt op under ilden og de vandt her 21-9. 3 tredje sæt blev skudt i gang med alles øjne hvilende på bane 1 og spændingen helt i top. Efter at have fulgtes ad det meste af vejen satte Emil og Mathias af ved de 16 point, og herfra kørte det bare. 21-16 endte sidste og afgørende kamp, 8-5 til Stenløse samlet set, de 3 point til puljen gik hermed til Stenløse efter hårdt udkæmpede kampe.