TRÆNINGSTIDER

Træningstider for 2023/2024

Træningstider:

Begynder / Let øvede træning:

Stenløse hallen

- Mandag kl.16.00 - 17.30 - Træner Daniel Christophersen

- Tirsdag kl. 15.30 - 16.30 - Træner Julian Hristov

Potentiale træning:

Stenløse hallen

- Tirsdag kl.  16.30 - 18.00 - Træner Julian Hristov

- Onsdag kl. 16.00 - 18.00 - Træner Daniel Christophersen

HOLDBESKRIVELSER:

Begynder:
Dette er for små (7+) og store børn, som skal spille badminton for første gang. Der skal medbringes indendørssko og drikkedunk. Hvis man ikke har egen ketcher, har klubben en man kan låne i starten. Træneren vil således vurdere, hvornår spilleren kan gå videre på let øvede hold. Holdskift kan ske løbende i sæsonen, således at spillerne hele tiden er udfordret på deres niveau.

Let øvede:
 Træningen er tilsigtet spillere, som har en almen samt badmintonspecifik kropslig forståelse. De mest basale teknikker skal være nogenlunde på plads på slag- og bevægelsesteknisk. 2 gange pr. uge. Kan kombineres med potentialetræningen.

Potentialetræningen:
Dette er en træningen for talentfulde unge samt lidt ældre ungdomsspillere med ambitioner på motions niveau. Spillerne forventes at have en høj kropslig forståelse for almen bevægelse samt en udviklet kropslig og kognitiv forståelse af badminton spillet. De basale teknikker skal være trænet til et funktionelt niveau og spilleren skal have kendskab til en stor variation af de øvrige badmintonteknikker. Træningsindsats og intensitet vil spille en større rolle på denne træning. 2 gange pr. uge. Kan kombineres med talenttræningen.